آزمون دکترا EPT

Rate this post

آزمون دکترا ept

آزمون ept یک آزمون برای سنجیدن سطح زبان عمومی شرکت کنندگان آن می باشد. در سال های گذشته تنها داوطلبان آزمون دکترای دانشگاه آزاد می توانستند در این آزمون شرکت کنند، اما از سال 98 تمامی دانشجویان دکترا و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد امکان شرکت در این آزمون را دارند.

 آزمون دکترا ept در کجا برگزار می شود؟

این آزمون از سال 86 به طور منظم برگزار می شد. در ابتدا به صورت فصلی بود اما تغییراتی در آن ایجاد شد به طوری که از اردیبهشت 92 هر ماه برگزار شد. در حال حاضر این آزمون در شهرهایی مانند تهران، کرمان، اصفهان، مشهد، اهواز و … برگزار می شود.

 ساختار آزمون ept

نکته ی مثبت آزمون ept این می باشد که نمره منفی ندارد و حداقل نمره قبولی آن 50 است.

می توان از لحاظ ساختار آزمون فوق را با آزمون تافل مقایسه کرد. تنها فرق آن با آزمون تافل بخش نگارش و شنیداری آن  است که این آزمون این دو بخش را ندارد. به طورکلی تعداد سوالات آزمون تعیین سطح EPT به چهار بخش لغات، گرامر، درک مطلب و کلوز تست تقسیم بندی می شود.

 چگونه می توان در آزمون ept ثبت نام کرد؟

ثبت نام در این آزمون سختی و پیچیدگی خاصی ندارد بلکه تنها در زمان های معین از طریق سامانه دانشگاه آزاد می توان در آن ثبت نام داشت. هزینه آزمون به طور تقریبی 80 هزار تومن می باشد. همان طور که گفته شد این آزمون به طور ماهانه برگزار می شود و تاریخ آن در تقویم زمانی هرساله درون سایت دانشگاه آزاد قابل رؤیت است.

برای شرکت و موفقیت در آزمون ای پی تی از چه منابعی می توان استفاده کرد؟

همان طور که گفته شد این آزمون یک آزمون جامع در زمینه زبان عمومی می باشد . اما استفاده از یک سری کتاب ها می تواند در موفقیت در آزمون به شما کمک کند. ازجمله این کتاب ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • کتاب لانگمن قرمز
  • کتاب واژگان ضروری تافل
  • کتاب 110 واژه بارونز
  • کتاب 504
  • کتاب راهنمای تافل
  • نمونه سوالات ept  و msrt
  • و….

 چگونه می توان در این آزمون به نمره بالایی دست یافت؟

آزمون فوق نسبت به دیگر آزمون های جهانی زبان مانند تافل و آیلتس آسان تر می باشد و دستیابی به نمره بالا در آن زیاد دشوار نیست. به همین منظور با تقویت دانش زبانی خود می توانید به یک درصد بالایی در این آزمون برسید.

آیا داشتن سهمیه در آزمون ept  تاثیرگذار است؟

بله درصورتی که متقاضیان دارای سهمیه ایثارگران یا شاهد باشند می توانند از امتیاز این سهمیه ها برای شرکت در آزمون فوق استفاده کنند. بدین صورت که این افراد درصورتی که حداقل نمره 280 را کسب کنند می توانند در آزمون شرکت داشته و با حداقل نمره 350 در این آزمون قبول می شوند.

جمع بندی

آزمون ept آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد می باشد که بهن هدف سنجش دانش و مهارت زبان عمومی متقاضیان برگزار می گردد. مدرک آزمون فوق در داخل کشور 2 سال اعتبار دارد.

 

مرتبط با این محتوا

آزمون تعیین سطح EPT

آزمون تعیین سطح EPT

کارت ورود به جلسه آزمون EPT

کارت ورود به جلسه آزمون EPT

اعتبار مدرک زبان EPT

اعتبار مدرک زبان EPT

برای آزمون EPT چی بخونیم؟

برای آزمون EPT چی بخونیم؟

بدون پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *